دسته‌ها

سفر به ساسنگ مه آلود

 

 

اگه اهل سفر وگردشگری و بومگردی باشی میدونی که فصل بهار رو نباید از دست بدی مخصوصا تعطیلات در پیش رو، منظورم شنبه تاریخ 15اردیبهشته و کمی جلو تر میشه تعطیلی دوشنبه 14 خرداد و سه شنبه 15 خردادماه . تو فصل بهار به هرکجای ایران که سفر کنی با زیبایی های زیادی روبرو میشید .اما اگه اطلاعات بیشتری داشته باشید، مثلا بهترین جای شمال در بهار کدام مناطق هستند، مسلما سفر خاطره انگیزتری پیش رو خواهید داشت .

یکی از زیبا ترین و بکرترین مناطق گردشگری،جنگل های استان گلستانه و پیشنهاد می کنم امسال حتما یکی از ییلاقات شهرستان مینودشت یعنی ساسنگ زیبا رو انتخاب کنید و در فصل بهار کوه های جنگلی را در فضایی مه آلود تجربه کنید و خاطره انگیزترین عکس های زندگی تون رو اونجا بگیرید . البته فراموش نکنید برای رزرو روزهای پیک  تعطیلات زودتر اقدام کنید .

اقامتگاه اکولوژ ساسنگ با اتاق های تمیز و لاکچری و غذاهای درجه یک ارگانیک شرایط بسیار خوبی رو برای شما گردشگران عزیز فراهم کرده .

در اقامتگاه اکولوژ ساسنگ دو نمونه گشت جنگل دارن. یک روز گشت آبشار و یک روز گشت رودخانه . برای تفریح روز سوم شما رو راهنمایی می کنن که جاذبه های اطراف رو مانند: ترکمن صحرا، گورستان خالدنبی، جاده هزاردره و البته با شهر گنبد کاووس چهل و پنج دقیقه فاصله دارن .

بریم یه اطلاعات کلی از شهر گنبد کاووس بگیم که بسیار جالب و خاصه .

گنبد کاووس به خاطر دارا بودن بلندترین برج آجری دنیا با همین نام که در قرن یازدهم میلادی بنا شده و همچنین به عنوان اولین شهر با معماری شطرنجی در ایران، معروفه. این شهر در سدهٔ اخیر مرکز ترکمن‌صحرا محسوب شده‌. همچنین شهر گنبد کاووس در کنار ارومیه یکی از دو قطب والیبال کشوره.

در محل فعلی شهر گنبد کاووس، در دوران کهن، شهری به نام هیرکان و سپس جرجان قرار داشته که به دلیل قرار داشتن در جاده ابریشم از اهمیت بسیاری در بازرگانی برخوردار بوده‌.

اغلب ساکنان شهر گنبد، ترکمن‌های ایرانی هستن. بقیه جمعیت این شهرستان رو بومیان، فارس‌زبانان و همچنین مهاجرانی از مناطق دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان، شاهرود، سمنان و خراسان تشکیل می‌دن. حدود ۶۰٪ مردم سنی مذهب (ترکمن و بلوچ) و حدود ۴۰ درصد شیعه (فارسی زبانان و ترک‌ها) هستن.

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس در زمان احداث، به عنوان زیباترین مجموعه سوارکاری خاورمیانه شناخته می‌شه. مسابقات سوارکاری کورس بهاره و پاییزه ایران در این شهر انجام میشه که شرکت‌کننده‌های زیادی از سراسر ایران و کشورهای دیگه به این شهر میان.

باشگاه والیبال جواهری گنبد از تیم‌های قدیمی والیبال ایرانه که در این شهر قرار داره و تعدادی از والیبالیست‌های این شهر به تیم ملی والیبال ایران راه یافتن و بعدها این تیم به نام جواهری گنبد و هاوش گنبد تغییر نام داد و در سال ۱۳۹۱ تیم جواهری گنبد نیز به آن اضافه شد. بازیکنان این شهر به ویژه در والیبال ساحلی بسیار مطرح هستن.

اقامتگاه اکولوژ ساسنگ سفر خوبی رو برای شما آرزو میکنه .

http://instagram.com/sasangecolodge

http://reserve.sasang.ir/booking.php

https://www.iranhotelonline.com/

https://www.homsa.net/county-sasang

https://foursquare.com/v/sasang-ecolodge/5b129304a6031c002cf4e8c8

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g19414423-d19409920-Reviews-Sasang_Ecolodge-Sasang_Golestan_Province.html

https://sasang.ir/%d9%82%d8%b5%d9%87-%d9%85%d9%86/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.