دسته‌ها

مستند گلستانم آرزوست از روستای ساسنگ و اقامتگاه بومگردی ساسنگ

مستند “گلستانم آرزوست” که از شبکه مستند پخش شده است، توسط یاسر طالبی کارگردان ایرانی ساخته شده که مستند مشهور او به نام ِ “دلبند” در جشنواره آمستردام برنده جایزه ایدفا شده است. این مستندساز جوان همراه با آقای خلیلی عزیز که راوی برنامه است، فروردین نود و هفت به ساسنگ آمد و یکی از اپیزودهای برنامه زیبای خود را به توصیه سیدمهدی حسینی که آن زمان مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان مینودشت بود، از روستای زیبای ما ساخت.

این ویدیو برای ما اهالی ساسنگ بسیار مغتنم و خاطره انگیز است، چرا که پیرمرد نازنینی که در ابتدای فیلم از پنجره خانه اش به مهمان تازه وارد خوشامد می گوید، دیگر در میان ما نیست. همینطور همسایه عزیزم، پیرزن مهربانی که همسر ساری خان بود و به او “زن عامی” (به معنای زن عمو) میگفتیم و در این فیلم هم مطابق همیشه کنار شوهرش در ایوان ایستاده، دیگر نیست و روح بزرگوارش به دیار باقی شتافته است.

زن و شوهر دیگری که در فیلم می بینید، آقا علی اکبر زحمتکش و طیبه خانوم که نجابت و سادگی اش قند توی دل آدم آب می کند، همسایه دیگرمان هستند که در کارهای اقامتگاه هم به ما کمک می کنند. امیدواریم سایه پرمهر و صفایشان سال های سال روی سر اهالی باشد و دستان پر تلاش آنها همیشه سالم و پر روزی بماند.

فضای خیس و مه آلود روستا و سادگی و صفای اهالی را در این برنامه کوتاه میتوان تماشا کرد و به تمام کسانی که قصد دارند به ساسنگ سفر کنند پیشنهاد میکنیم این ویدیو را ببینند تا با حال و هوای بهاری روستای قشنگ ما بیشتر آشنا شوند.

از آقایان یاسر طالبی، مهدی خلیلی، سیدمهدی حسینی و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان که برای معرفی روستاهای زیبای ساسنگ تلاش می کنند سپاسگزاریم و امیدواریم میزبان شایسته ای برای مسافران عزیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.