دسته‌ها

غذاهای سنتی شمال ایران

  بدون شک یکی از لذت های مسافرت غذا خوردنه .

    ما ایرانی ها در کشوری زندگی می کنیم که تنوع قومی و فرهنگی اون باعث شده تنوع غذایی بسیاری داشته باشیم و از این لذت زندگی بیشترین استفاده رو ببریم. به هر گوشه ای از ایران که سفر کنید اقوامی رو می بینید که با توجه به طبیعت و فرهنگشون غذاهای سنتی لذیذی دارن. در بین این غذاهای محلی و سنتی چندتا غذا به دلیل طعم خوبی که دارن معروفترن و طرفدارای زیادی دارن. بطوری که حتی آوازه بعضی از این غذاها ی ایرانی در کشورهای خارجی هم پیچیده و توریست های زیادی درسفر به ایران این غذاها رو امتحان می کنن.

  • قابل توجه !

    لطفا در سفر به اقامتگاه بومگردی اکولوژ ساسنگ رژیم غذایی رو کنار بگذارید. چون طبیعت گردی و راه پیمایی جنگل  به اندازه کافی کالری سوزی داره و برای این فعالیت سنگین و لذت بخش احتیاج به انرژی زیادی دارید.

    حالا بخشی از لذیذترین غذاهای اقامتگاه بومگردی اکولوژ ساسنگ رو با شرح دستور پخت گلثوم خانم به شما عزیزان معرفی می کنم، که در طول اقامت تون حتما اون ها رو بچشید .

 

غذای چکدرمه (Chekdermeh) :

    یک غذای سنتی ترکمنی که بیشتر از هزار سال قدمت داره ، این غذا تا حدی به استانبولی پلو شبیه . این غذا به طور سنتی در نوعی دیگ چدنی به نام قازان تهیه میشه.

دستورپخت گلثوم خانم :

    پیاز رو رنده می کنیم و تفت می دیم، گوشت های خورشتی رو با پیاز تفت می دیم، آب گوشت که گرفته شد بهش فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم بعد ربو اضافه می کنیم تا با گوشت تفت داده بشه، حالا آب اضافه می کنیم تا گوشت کامل بپزه، گوشت ها که پختند از آب بیرون میاریم و برنج رو در همون آب گوشت ریخته بصورت کته می پزیم. برنج که پخت باید کف یک قابلمه دیگه رو برای ته دیگ روغن زده سیب زمینی بچینیم و برنجو روی اون بریزیم حالا گوشت های پخته شده رو روی برنج می چینیم و دم می کنیم.

 

غذای ته چین (Tahchin) :

    یک غذای ایرانی که از مخلوط برنج با انواع گوشت و مرغ درست میشه. این غذا بخاطر شکل وفرم زیباش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمونیه.

دستورپخت گلثوم خانم :

    پیازرنده می کنیم و تفت می دیم، گوشت گوسفندی رو بهش اضافه می کنیم، فلفل و زردچوبه وکمی نمک اضافه می کنیم، اسفناج تفت می دیم و آب اونو کامل می گیریم و به گوشت ها اضافه می کنیم، درآخر کمی گرد غوره بهش اضافه می کنیم، برنج رو جدا آبکش می کنیم، برای ته دیگ سیب زمینی یا لبو(سلیقه ایه) حلقه کرده ته قابلمه می چینیم، یه مقدار برنج ریخته حالا مواد گوشت واسفناج رومی چینیم و دوباره روی مواد برنج می ریزیم و دم می کنیم. در این غذا گوشت نباید تفت بخوره وبصورت خام لای برنج قرار می گیره و می پزه. یادتون باشه برنج آبکش شده رو کمی خام تر بردارید .

    غذاهای اقامتگاه جنگلی اکولوژ ساسنگ از مواد اولیه ارگانیک وبا بهترین کیفیت تهیه میشه و طعم غذای خونگی میده .

    میزبانی شما افتخارماست ، به امید دیدار

 

http://instagram.com/sasangecolodge

http://reserve.sasang.ir/booking.php

https://www.iranhotelonline.com/

https://www.homsa.net/county-sasang

https://foursquare.com/v/sasang-ecolodge/5b129304a6031c002cf4e8c8

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g19414423-d19409920-Reviews-Sasang_Ecolodge-Sasang_Golestan_Province.html

https://sasang.ir/%d9%82%d8%b5%d9%87-%d9%85%d9%86/

http://reserve.sasang.ir/booking.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.