دسته‌ها

طبیعت گردی در ساسنگ زیبا

    شما زمانی که از محل زندگی خودتون خارج شدین و به مکانی متفاوت از شهر و روستای خود سفر می کنین، در حال تجربه ی طبیعت گردی هستین. زندگی پر استرس امروز باعث میشه که بسیاری از انسان ها به سمت طبیعت جذب بشن و طبیعت نیز تحت تأثیر فعالیت های انسانی قرار داره. سفرهای طبیعت گردی هر روز محبوب تر میشن و دربین همه ی افراد جامعه پذیرفته شدن. 

معرفی انواع طبیعت و سفرهای طبیعت گردی :

     سفرهای طبیعت گردی از زمانی که انسان برای کشف محیط اطراف خودش، به سفر رفت، شکل گرفت. اما صنعت گردشگری و طبیعت گردی تاریخ کوتاهی داره. علاوه بر آلودگی هایی که هر روز در زمین افزایش پیدا میکنه، طبیعت همچنان به زندگی خود ادامه می ده و مناظر و حیات وحش فوق العاده و شگفت انگیزی را خلق می کنه.

     طبیعت در جهان انواع مختلف و متنوعی داره و به همین دلیل سفرهای طبیعت گردی هم از این تنوع برخوردارن. اما برای سادگی در دسته بندی و تعیین محدوده ای که در سفرهای طبیعت گردی با آن روبرو می شیم، تقسیم بندی های زیر انجام میشه. برای هر یک از این طبیعت ها باید آمادگی مختلفی داشته باشیم و گاهی به وسایل تخصصی و حرفه ای نیاز داریم. تقسیم بندی عمومی سفرهای طبیعت گردی که ما رو با منطقه ای از طبیعت که قصد داریم به اونجا بریم معرفی می کنه شامل موضوعات  زیره :

اکوتوریسم

گردشگری اقلیمی که با نام انگلیسی Clima tourism شناخته میشه

گردشگری ساحلی

گردشگری کوهستان و برف (کوهنوردی)

گردشگری جنگل (جنگل نوردی)

گردشگری کویر و بیابان (بیابان و صحرانوردی)

گردشگری چشمه های آب معدنی و آبگرم و آبشار

     اگر علاقه مند به سفرهای طبیعت گردی سخت و ماجراجویانه هستی، باید مهارت های بقا در طبیعت رو یاد بگیری. اینکه چطور در طبیعت آب خوردنی تهیه کنی. چطور از گم شدن در مسیر جلوگیری کنی و راه خود رو بشناسی. چطور به مقصد خود برسی، چطور از خطرات موجود در طبیعت وحشی اجتناب کنی و در نهایت سفری لذت بخش و هیجان انگیز رو تجربه کنی بدون اینکه به خود صدمه بزنی.

     اما گاهی فقط دلمون می خواد سه ، چهار روزی دور از همه دغدغه ها با یه کوله سبک و یک جفت کفش راحت به یه جای دنج و سرسبز تو دل طبیعت بریم . صبح که از خواب بیدار شدیم صبحانه ارگانیک آماده باشه و نخوایم فکر صبحانه و ناهار و شام باشیم برای جنگل نوردی یه راهنمای مسلط داشته باشیم، فقط گوشی موبایلمون رو بذاریم تو جیب و راه بیوفتیم ، بعد ازجنگل نوردی یه دوش آبگرم بگیریم و ناهارآماده باشه .

خانواده اقامتگاه اکولوژ ساسنگ این شرایط رو برای همه مهمان ها فراهم کرده .

یکبارمهمان ما باشید بهتون قول میدم سفر به ساسنگ زیبا از برنامه های ثابت زندگیتون میشه.

به امید دیدار

باافتخار اقامتگاه اکولوژ ساسنگ

http://instagram.com/sasangecolodge

http://reserve.sasang.ir/booking.php

https://www.iranhotelonline.com

https://foursquare.com/v/sasang-ecolodge/5b129304a6031c002cf4e8c8

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g19414423-d19409920-Reviews-Sasang_Ecolodge-Sasang_Golestan_Province.html

https://sasang.ir/%d9%82%d8%b5%d9%87-%d9%85%d9%86/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.