دسته‌ها

آبشار و چشمه ساسنگ ،استان گلستان

   تا به حال در آبشارها و چشمه ها به شکل و فرم قطره‌های آب موقع برخورد به سنگ‌ها و صخره‌ها دقت کردید؟ هر کدوم از اونا به شکلی متفاوت درمیان و شبیه به موجودی واقعی یا افسانه‌ای میشن. تعداد زیادی از این شکل‌ها و فرم‌ها رومی‌تونید نزدیک یک آبشار ببینید که آب با سرعت و قدرت زیادی با صخره‌ها برخورد می‌کنه و قطره‌های آب تبدیل به بلورهای کریستال میشن. ایران کشوری کوهستانیه و همین موضوع باعث شده آبشارهای زیادی در هر گوشه‌‌وکنار این سرزمین پهناور وجود داشته باشه. آبشارهای ایران به دو گروه فصلی و دائمی تقسیم میشن که در کل ۳۹۰ آبشار روتشکیل میدن.

   تماشای جوش‌وخروش آبشارها تو بهار و تابستون خیلی دلچسبه و به خنک شدن هوای اطرافشون کمک می‌کنه وخالی از لطف نیست.

   اگر عاشق آبشار،چشمه ، طبیعت و هوایی پاک هستین من به شما طبیعت‌گردی روستای بکر ساسنگ رو پیشنهاد می‌کنم.

   آبشارهای ایران تو این سرزمین گرم و خشک گنجینه هایی هستن که خدای مهربون به ما پیش کش کردن میشه به لطف اونا گرمای هوا روبرای چند ساعتی هم که شده، فراموش کرد.

   همجواری کوهستان و جنگل، زیباترین آبشارهای ایران رو در استان گلستان به وجود آورده. بسیاری از این آبشارها چندان شناخته شده نیستن و رسیدن پای این آبشار ها و چشمه ها حتما نیاز به راهنمای محلی داره، هم پیاده روی و راهپیمایی حداقل یک ساعته. راهنمای محلی اقامتگاه اکولوژ ساسنگ، عمو رسول و عمو اکبر هستن که جنگل رو مثل کف دستشون بلدن و با صبوری پا به پای مهمونا راه رو نشون میدن . نگم براتون از چای آتیشی لب آبشار که براتون درست می کنن .

   درختای زیبایی مثل توسکا ، بلوط ، راش و ممرز و … در این منطقه رشد می‌کنن و صدای دلنشین پرنده ها همراه با صدای آب، جاذبه روستای ساسنگ رو بیشتر می‌کنه. طی سال‌های اخیر، این منطقه به یک مقصد گردشگری طبیعی تبدیل شده. از طرفی، وجود امکانات رفاهی اقامتگاه های ساسنگ زیبا لذت سفر رو برای گردشگرا بیشتر کرده .

   به این ترتیب پس از بازدید از این آبشار زیبا و گرفتن عکس‌هایی شگفت‌انگیز، شما به اقامتگاه اکولوژ ساسنگ برمیگردید و مهسا با یه پارچ شربت خنک بالای پله ها منتظرتونه که مزه بهشت میده و جیگرتون حال میاد ،وای که بعد کلی عرق ریختن یه دوش آبگرم تواتاق های تمیز این اقامتگاه چقدر لذت بخشه .

   تا حالا این حس رو داشتین که وقتی جایی رفتین که خیلی داره بهتون خوش میگذره دلتون بخواد که ای کاش همون لحظه همه عزیزاتون هم اونجا باشن و این لذت رو تجربه کنن . ساسنگ دقیقا همین حس رو به شما میده و من پیشنهاد می کنم حتما بصورت گروهی مهمان اقامتگاه اکولوژ ساسنگ باشین و گروهی به جنگل نوردی برین .

درنهایت درصورتی‌که قصد سفر به استان سرسبز گلستان رودارین، پیشنهاد من به شما، اقامت در اکولوژ ساسنگه که بعد از تجربش مثل مهمونای قبلی میای و کلی کامنت مثبت برامون میذاری و دلگرممون می کنید.

آدرس اینستاگرام رو هم براتون میگذارم.

به امید دیدارتون با افتخاراقامتگاه اکولوژ ساسنگ

http://instagram.com/sasangecolodge

http://reserve.sasang.ir/booking.php

https://www.iranhotelonline.com

https://foursquare.com/v/sasang-ecolodge/5b129304a6031c002cf4e8c8

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g19414423-d19409920-Reviews-Sasang_Ecolodge-Sasang_Golestan_Province.html

https://sasang.ir/%d9%82%d8%b5%d9%87-%d9%85%d9%86/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.